4 Oktober- Underbar vecka på GranCanaria

Idag är det kanelbullens dag såg jag nu, så det blir nog att fika på någon kanelbulle till kaffet sen:)
Hmm har sååå mycke att berätta men vet inte vart jag ska börja eller om jag orkar, så jag får ta en liten snabb berättelse.
Den 22/9 åkte jag ju till GranCanaria- LasPalmas med pappa. Alltså det var så underbart värdens roligaste vecka.
Det tog emot lite att åka innan;) men jag tankade på mobilen så det skulle kännas lite bättre.. men då kunde jag inte skicka sms när jag kom fram ändå (typiskt) Men det kom några gulliga sms iaf:) Flygresan dit gick superbra, tittade på film undert iden så den gick ganska fort med. Väl framme hade vi tur vi blev avsläppta vid vårat hotell först, så vi slapp åka med hela rundan..
Under veckan har vi varit och ätit på många goda restauranger på kvällarna. Vi var även på en bra kareoker bar några kvällar, och gud vad jag skrattade (men sjöng ingenting själv;) ). Det blev även många drinkar eftersom det var Happy our överallt. På dagarna så blev det bad och solning, varvat med skugga för det var så hett. Vi hade ungefär 30 grader varje dag, och sol så vi hade tur.
Vi träffade även ett par som kom från Sverige som vi umgicks med, verkligen super trevliga och roliga. Så vi umgicks och hade det kul på kvällarna. Sen tog vi några natt dopp i poolen med. Så dom som bodde där var nog inte så glada på oss, hihi men är man på semester så ska man ju ha kul :D.
Sen hemresan gick med super. Vi åkte hem på kvällen så det var så mysigt för man såg solned gången övanför molnen och det var släckt i planet. Det var en upplevelse. Satt även och tittade på film på hemvägen och lyssnade på musik. Väl hemma i sverige sa vi hej då till våra nya vänner:). Men vilken chock man fick när man kom ut, det var sååå kallt. Men jag trodde det var för att det var natt ju så tänkte inte så mkt på det.
Men dagen efter när jag skulle till skolan tog jag på mig sommarskorna och jag trodde jag skulle frysa ihjäl, det var superkallt. Innan vi åkte var det bara lite kyligt på morgonen och träden var mycket gröna. Nu är dom jätte gula, det blåser, och det ligger jätte mycket löv på backen. Så det hände mycket under en vecka. Det blev verkligen höst när vi var borta. Sen när jag kom hem haha en av mina vänner bara - Men guud vad brun du är jag har aldrig sett dig så här brun. Då drog jag upp tröjan och hon började gapa haha. då sa hon du är ju svart på magen, kan jag få se igen :Phaha så jag fick ganska mycke färg när vi var borta fast jag inte solade så mycket , kunde lätt ha solat dubbelt fast det är lätt och säga nu när man är hemma i kylan. Aja det var iaf världens bästa resa och den avr behövlig:)
Väl hemma så har jag inte gjort så mycket, var till Borlänge i torsdags för dom hade nån special kväll och hade öppet till 22, så köpte någon topp. Sen i fredags så skulle vi på nån inflyttningsfest först sen krogen, och jag var så laddad men så nervös. Men det blev inte som planerat. haha skämdes ihjäl för taxichauffören , spyr du får du betala 3000kr. Så när han väl stannade var det bara att vräka sig ur bilen. Och han stog kvar och tittade. Sov över hos grannarna sen, och gick hem i går morse för skulle iväg på ett möte..Och jag som mådde såå bra igår så det var ju perfekt.. eller inte. Aja så kan det gå får ju skylla mig själv:P Men som jag hade sett framemot den kvällen. Sen igår kväll så åkte jag till Smedjebacken, vi tittade på film och hade kul sen sov jag kvar där. Så kom hem för ungefär en timme sen:).
Äh det blev en lite konstig uppdatering men den får duga. Kan ju tillägga att jag vill att saker och ting ska hända fort nu men man får ta det som det kommer och se hur det slutar, för ingen ting blir som man planerar ;)hihi


<3<3<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0