Magdalena Graaf "det ska bli ett sant nöje att döda dej"

Nu har jag läst ut  "det ska bli ett sant nöje att döda dej" Magdalena Graaf.
Man får läsa om den tunga tiden i hennes liv, men modig som hon var så tog hon sig tillbaka, träffade mannen som orsaka allt, flyttade tillbaka "hem" och försökte börja ett nytt liv.
Efter alla händelser i hennes liv, motgångar och flyttar, så förstår jag inte att hon klarar av att vara så modig och stark och bestämmer sig för att möta mannen igen som förstörde hennes liv. Men hon skrev själv att hon längtade hem så mycket till familjen att det var det ändå hon kunde göra för att försöka börja om på nytt, träffa mannen som hon var så rädd för igen, försöka lösa allt. För hon hade ingen stanns mera att fly. Men hon var stark och ville nog bara skydda sin son Isak som var så liten då.
Eftersom mannen var farlig och tog ett och annat och hade många kriminella kompisar och så hade han massa kontakter i den "undre" världen. Det var därför inte bara han som var hotet utan alla andra med som han hade blanda in. Och under den tiden så var bara inte Magdalen i fara utan hennes familj, syster och vänner med, som hade ställt upp så mycket för henne båda privat och i rättegångar. Mannen dömdes till tio månaders fängelse och böter tror jag det var. För allt han hade gjort och allt som Magdalena hade genomlidit så fick han ett sånt litet straff.
Hon berättar även i boken hur hennes mamma och styvpappa började ta kontakten med honom, efter han setat sitt straff och magdalena hade träffat honom igen efter allt, för att de skulle vara det bästa för Isak. Så genom föräldrarna hade hon kontakt med honom.
I slutet i boken berättar hon lite om att nu i efterhand så är mannen och hon "vänner" de har förlåtits och gott vidare och hon ser honom som en "vän", att en gång hade han bara ställt upp för henne när ingen annan kunde. Vet inte hur jag ska skriva för att göra det rättvist , det är modigt gjort och stark av henne att göra det efter allt lidande och saker hon varit med om. Hon berättar även i slutet i boken hur hon blev "berömd" och hur hon slank in med hennes syster och blev berömd, och släppte en skiva bland annat.
För att få en riktig bild så rekomenderar jag verkligen att läsa hennes bok. Hon berättar lite i början om hennes uppväxt när hon träffade denna man, när hon hade det som värst, hennes liv i flykt och vägen tillbaka. Så man ska förstå hennes liv.  Så hon berättar nästan om hela hennes liv, händelser, tankar, disskusioner kring saker och hur hon har blivit behandlad och bemött av andra personer. Det är mycket känslor i boken och den är väldigt bra skriven. Jag tycker man får en väldigt bra bild utav det. Man kan ha många frågor och tycka mycket och det gör jag verkligen efter att ha läst om henne och hennes "liv". Även att hon försöker förklara hur hon gjorde och tänkte så förstår jag ändå inte hur hon hade modet och var så stark i vissa situationer, men det var som hon skrev själv att hon fattade sjävl inte hur hon orkade och tog sig igenom alla gånger .Som tex när hon bestämde sig för att träffa mannen igen efter allt hon hade gått igenom. Det ända jag vet säkert är att jag beundrar henne så himla mycket.!
Skulle kunna skriva hur långt som hellst om händelser i boken men jag rekomenderar att läsa den själv.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0