23 Juni- liten uppdatering

Åå Morden i Midsomer var lika bra som vanligt och jag tycker det är så mysigt att titta på det, älskar verkligen det programet:). Tror jag har ett 40- tal filmer hemma som jag samlade på mej när man fick köpa en film i veckan med tidningen expressen, förra året tror jag det var. Det är så mysigt att titta på en film lite då och då.
Innan Midsomer så var det Allsång på skansen som jag satt och kikade på med mami. Då var Tomas Ledin, Henrik Dorsin, Måns "mums mums" Zelmerlöw, Anna Maria Espinosa och Owe Thörnqvist med. Solen sken och det såg så somrigt ut:). Jag och min  familj och släckten var där förra sommaren och bodde på hotel och tittade på Allsång på skansen, men vi var där i juli någon gång, tror till och med jag skrev ett inlägg om det då. Och nu när jag tittar på det så blir jag extra sugen att åka dit och speciellt när det är fint väder. Vi hade superbra väder när vi var där förra sommaren :).

Förut idag så har jag inte gjort så mycket , har mest varit ute i det fina vädret, sen blev det fika hos grannarna och de bjöds på nybakta wienerbröd, *yammi.
På eftermiddagen började jag läsa Magdalena Graafs självbiograf - Det ska bli ett sant nöje att döda dej. Och jag kunde inte sluta läsa, det var så hemskt. Det som hon har varit med om är så hämskt, det värsta är att man tänker inte på det att det är så många som är utsatta för det hon varit med om, misshandel. De som blir utsatta vågar inte och vet inte vad de ska göra för de är så rädda. Det är så hämskt så man får rysningar, de fick jag när jag satt och läste. Man förstår nog inte hur hämskt de är förän man själv varit med om det, man kan inte tänka sig hur det kan vara. Man får en tankeställare när man läser boken. Vilket liv hon har haft.
Ska försöka läsa klart boken så fort som möjligt.
 

Igår på eftermiddagen passade jag på att städa min bil på insidan, behövdes vekligen. Sen blev det en lång promenad med L. och efter det på kvällen följde jag med mami till några bekanta:)
Det har varit fint väder i några dagar nu, idag har det varit över 25 grader i skuggan och de kommande dagarna ska de bli nästan 30 grader enligt vädret på tvn så hoppas det håller i sig lite, får försöka att njuta av sommaren och värmen så länge de varar.

Nu är det nog dags att gå och lägga mig, börjar bli trött fast ändå är det ganska tidigt mot när jag har gått och lagt mej de senaste dagarna.
Se you late raligater ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0