30 Augusti

skrev ju i förra inlägget att det snart är jul men innan det så händer det lite roliga saker. Några födelsedagar att fira, umgås med nära och kära, åka på små endagars tripper och njuta av de mysiga stunderna. Och det bästa jag och pappa åker till GRAN CANARIA i slutet av September. Ska bli så skönt. Vi var ju i grekland exakt den här tiden förra hösten och hoppas det blir lika underbart den här gången och det tvivlar jag inte en sekund på =)
När jag läser om förra resan och tänker tillbaka då blir jag verkligen att längta tills vi åker igen.

Så här skrev jag i bloggen om när vi var i Grekland;
Grekland
Är hemma från Grekland. Och det var så underbart där, med all värm, sol och bad, det var verkligen behövligt. Från bil resan till arlanda och hela semstern och hemresan allt var så underbart.
Vi åkte hemifrån på natten och som det ska vara så var jag lite nervös och pappa med tror jag men mest var vi trötta för vi sov bara två timmar på natten. Väl på Aranda tidigt på morgonen så köpte vi lite tidningar och så innan vi lämnade ifrån oss vårat bagae (eller hur de stavas). Gick och kikade lite i tax freen och tog något att dricka i baren innan vi skulle kliva ombord på planet. Och självklart gick jag på toan typ 11 gånger innan. Sen Lämnade vi Sverige..
Efter några timmar så  var vi äntligen framme. När vi skulle kliva ur planet så blir man alldeles chockad av värmen .. det blir som en bastu som bara trycker emot än och det är helt annan luft. Men det är en skön känsla iaf :)
Vi hade det så underbart där det var mellan 38 -40 grader på dagen varje dag sen vid 8 på kvällen så hade vi ungefär 30 -31 grader varje kväll när solen hade gått ner så det var så skönt:)
På dagarna badade vi och solade, och på kvällarna var vi ute och åt, gick och kikade och bara hade det skönt.
Drack många goda drinkar och blev bjuden på mycket gott.
Vi bodde på ett jätte fint hotell som var 4 stjärnit hade betyget 4,3 av 5 det var ett väldigt bra och fint hotell. Kan verkligen tänka mig att bo på det igen. De hade två poolar och barnpool med, bra restaurang med bra mat, hotellet låg nära affären och nära stranden så allt var perfekt.
Det finns så mycket mera att berätta men det blev en kort samanfattning iaf. Kommer aldrig glömma den hära resan och är så glad för alla minnen jag kommer att bevara. Och känslan när vi kommit hem när man tänker igenom och pratar om det är helt underbar, all lycka , det kommer att sitta kvar länge.  Älskar verkligen min pappa<3


2008-09-13

Se you later aligater;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0