Söndag

Då var det söndag igen, veckorna speciellt helgerna går så fort.
Idag är det ruskväder ute det blåser och regnar så det blir en mysig innerdag idag bara(: Det är alltid mysigt när man bara får vara inne om det regnar speciellt på söndagarna, när det är skola eller jobb så har man inte lust att gå ut när det regnar.
I fredags så hade jag varmkök hela dagen. Så då lagade vi mat. Och det är så kul , jag fattar inte varför jag inte går Hotell och resturang eller någon annan mat linje för jag älskar att laga mat och att baka. Men på fredagarna så får jag det iaf. Och det är så kul och vi har så kul där.
I fredags var det korv dag, så vi lagade oliak rätter med korv. Jag E. och H. lagade tillsammans denna blandningen.

H.s  talrik. Det är killarna som sköter uppläggningen av maten, och lägger upp det så hära fint.
Det blev inget kort på efterrätten som jag och A. bakade, (en stor toscakaka) men den var god iaf.
   På kvällen eller på eftermiddagen så gick jag hem till E. för vi skulle göra lite ShB, Såg verkligen fram emot det, inte att plugga men att träffa E. Det var så länge sen. Saknar verkligen gamla goda tiderna. Vi pluggade i flera timmar och var nära att ge upp flera gånger , till slut var vi "klara" och då var klockan tio.
   Igår var det kanelbullens dag. Och som tur var så bakade jag kanelbullar förra helgen så vi hade hemma.
Det är så mysigt när det är speciella dagar ibland.
Jag och min kära mor åkte och shoppade igår vi skulle leta efter  fina kläder som vi kunde ha på oss när pappa fyller 50år, om två veckor och ska ha fest. Men hittade även andra saker. Två par skor, en jacka, tröja, smycken m.m. Får se om bild kommer senare eller om jag lägger ut bilder på dagens outfit med de olika kläderna, men kan inte lova nått.
Idag får jag se vad det blir men nu ska jag och min mor åka till affären en sväng, får se om vi hittar något gott (:

Ha  en mysig och bra höst söndag (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0