Sommar

Det är verkligen underbart med sommar, usch vad jag har längtat efter den här sommaren, man kan göra vad man vill på dagarna och inte behöva passa tider eller stressa. Det är helt underbart:)
Förra sommaren blev det jobba hela sommaren ungefär eller den mästa tiden. Jobbade sex veckor så det kändes som jag inte han med att njuta av sommaren alls. Gick upp halv sex varje morgon för vid halv sju bar det av på cykeln till jobbet. Sen när jag kom hem så var det bara att njuta men det var svårt att göra saker på kvällarna eftersom jag var ovanligt trött och för det mesta gick och la mej tidigt. Men efter att ha jobbat så länge så blev det juh pengar med, det var det ända possitiva , Och det är så skönt att inte behöva snåla och kunna unna sig det mesta som man vill ha, ser ingen nytta med att jobba annars om man inte kan unnan sig, för dom flesta så är det så att de blir snåla hur mera pengar det har men jag är helt tvärtom tror jag .
Sen har jag jobbat hela våren nu med så jag tackade nej till att jobba hela sommaren i år igen. För det blir alltid mera än vad det är sagt. Så nu passar jag på att njuta av sommaren och ska bara ha kul. Och hittills har det varit ett helt underbart lov fast det inte varit så bra väder:) Men det är lika bra att njuta nu medans man kan för det här är sista året som man har chans på ett riktigt sommarlov ,sen blir det arbeta som gäller:)

Idag fick jag lite extra sommarkänsla när jag hade klippt gräset, det luktade verkligen sommar, det var en lagom doft av nyklipptgräs, så jag passade på att njuta lite extra:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0